|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1SnajpeR7
Business Class
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:30, 07 Lip 2013 Temat postu: B777 Asiana Airlines - katastrofa w USA |
|
|
Boeing Triple Seven, słynący z bezawaryjności, rozbija się na pasie w San Francisco, giną dwie osoby. Co jeszcze wiecie o tym wypadku?
Czy to prawda, że to była pierwsza śmiertelna katastrofa B777?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:16, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem właśnie zrobić ten temat.
Tak, jest to pierwsza katastrofa B777, w której ktoś zginął. 2 osoby spośród 308(?) ludzi na pokładzie.
Boeing 777-200ER dostarczony do linii Asiana Airlines w 2006 r. o numerze seryjnym 22171/LN553 i rejestracji HL7742 wykonywał rejs nr OZ 214 z Seulu(Korea Pd.) do San Francisco(USA). Na pokładzie było 291 pasażerów i 16 członków załogi. Przewoźnik podał, że rejsem podróżowało 141 obywateli Chin, 77 Koreańczyków oraz 61 Amerykanów. Samolot utracił sekcję ogonową podczas lądowania. Piloci nie zgłaszali żadnych problemów, lecz wg. świadków maszyna schodziła zbyt nisko. Zginęły 2 osoby obywatelstwa Chińskiego, ich zwłoki zostały znalezione na pasie stratowym 28L. Jest wielu poszkodowanych i poparzonych, 5 osób jest w stanie krytycznym.
(usunąłem z 1. postu, ponieważ dostępne są już nowe informacje)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Runway dnia Pon 8:57, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1SnajpeR7
Business Class
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:44, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A więc co? Bawimy się w NTSB i prowadzimy własne, nieoficjalne śledztwo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boeing787
Beniek I Mocny
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:26, 07 Lip 2013 Temat postu: Przyczyny wypadku |
|
|
Przyczyną pośrednią był niedziałający ILS na tym pasie. Bezpośrednią było najprawdopodobniej za szybkie schodzenie do pasa i za późne wyrównanie, następnie zadarcie nosa wysoko w górę z za późnym lub w ogóle bez otwarcia przepustnicy, możliwe też, że za wcześnie otwarto spojlery. Takie są moje dochodzenia na podst. dostępnych informacji.
Dla pełnej jasności jest to 3 wypadek tego samolotu. I dopiero w tym zginęły pierwsze 2 osoby!
Czy jest 2 taki samolot, który lata prawie 20 lat z 3 wypadkami i 2 zabitymi?
Tak, to do Was wielbiciele Airbusów! Wasz A380 nie lata tyle!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:55, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Co do tych "wielbicieli Airbusów", to ja zdecydowanie wolę Boeingi, lecz przypadł mi do gustu A321.
A co do niestety bardzo przykrego tematu, to dziękuję bardzo Boeing787 za informacje. Ze spojlerami był kiedyś taki wypadek, nie pamiętam liczby ew. ofiar, że podczas podchodzenia do lądowania, tuż nad pasem drugi pilot otwarł spojlery. Może o tym słyszeliście, lecz z grubsza przybliżę, że kapitan tego samolotu sądził, aby uzbrajać i wypuszczać spojlery po dotknięciu pasa, a drugi pilot chciał uzbrajać je chwilę przed dotknięciem pasa a wypuszczać oczywiście po dotknięciu. Zawsze, jak oboje lecieli, kapitan decydował, że wg jego sposobu, drugi pilot ma uzbroić spojlery po dotknięciu pasa i natychmiast je wypuścić. Lecz podczas tego lotu ustalili, że tak jak chciał drugi pilot, uzbroi on spojlery chwilę przed dotknięciem pasa, a po jego dotknięciu je wypuści. Niestety wynik był taki, że z bardzo dużego przyzwyczajenia, drugi pilot uzbroił i od razu wypuścił klapy... nad pasem. Ostatnie słowa drugiego pilota brzmiały "Przepraszam, kapitanie"(z ang.).
Przyznaję całkowitą rację, że Boeing 777 jest jednym z najbezpieczniejszych samolotów, gdyż pierwszy raz od prawie 20 lat zginął przez niego jakiś człowiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boeing787
Beniek I Mocny
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:58, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę, że na prawdę w temacie jesteś.
A A321 to chyba przez FSX przypadł ci do gustu?? Mnie trochę też.
Off topic: poszukujesz jakichś moderatorów? Znam się!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boeing787 dnia Nie 22:00, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:03, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że nie pamiętam takich rzeczy z tego lotu jak jego numer czy samolot, bo poszukałbym w internecie i przypomniał bym sobie jakie to otwarcie spojlerów przyniosło skutek.
Edit: Nie mam FSX, mam FS2004, a wpadł mi do gustu bo zrobiłem plan lotu AI linii Qatar i lata mi taki z Doha do Krakowa
Co do OT: Jakieś 2 tygodnie temu otworzyłem temat w "Aktualnościach", bo poszukiwałem moderatora (to znaczy "Stewarda") forum w okolicy dni, w które mnie nie będzie, tj. od teraz do bodajże 30 lipca. Jedna kandydatura była śmiechu warta, a druga do 10aron07. Kilka dni temu Aron został wybrany na Stewarda, lecz nie wykluczam, że będzie potrzebne wsparcie Stewardów nie tylko wtedy, gdy mnie nie ma
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Runway dnia Nie 22:05, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1SnajpeR7
Business Class
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:26, 07 Lip 2013 Temat postu: Re: Przyczyny wypadku, komentarz |
|
|
Boeing787 napisał: | Przyczyną pośrednią był niedziałający ILS na tym pasie. Bezpośrednią było najprawdopodobniej za szybkie schodzenie do pasa i za późne wyrównanie, następnie zadarcie nosa wysoko w górę z za późnym lub w ogóle bez otwarcia przepustnicy, możliwe też, że za wcześnie otwarto spojlery. Takie są moje dochodzenia na podst. dostępnych informacji.
Dla pełnej jasności jest to 3 wypadek tego samolotu. I dopiero w tym zginęły pierwsze 2 osoby!
Czy jest 2 taki samolot, który lata prawie 20 lat z 3 wypadkami i 2 zabitymi?
Tak, to do Was wielbiciele Airbusów! Wasz A380 nie lata tyle! |
Chyba nie. Dreamliner nie ma wypadków, co najwyżej awarie, ale lata krócej. B767 też odpada, z względu na Ethiopian (nie pamiętam numeru lotu) i WTC (tyle, że to nie wypadek, lecz zamach, podobnie Ethiopian)
Ale B767 jest bliski osiągnięcia tego celu, ze względu na LOT 016 i "Szybowca z Gimli".
EDIT:
A może A340?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1SnajpeR7 dnia Pon 12:52, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:35, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dreamliner to wpadka za wpadką, oby nigdy nic gorszego z tego nie wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boeing787
Beniek I Mocny
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:41, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że nie wyjdzie, na pewno z wpadek, ale błędy pilotów się zdarzają.
OT: A może poszukujesz F/O?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:44, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Czy FO, czy Stewarda, tylko że pewnie też sam widzisz, że do dziś forum żyło głównie dzięki Aronowi i mnie, więc nie wiem, czy teraz jest ktoś taki potrzebny. Chociaż pomoc zawsze się przyda.
Edit: lecz proszę z takimi sprawami to na PW, bo nie chcę tego tematu zasmiecac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Runway dnia Nie 22:45, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boeing787
Beniek I Mocny
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:49, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No wiem, wiem. Macie rzeczywiście zasługi, a to taki żart. Jednak gdyby był większy ruch na forum, to nie ukrywam chęci posiadania takiego stanowiska EoT.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boeing787 dnia Nie 22:53, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:53, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o jakieś zasługi, tylko o to, że oprócz nas to prawie nikt się nie udzielał
Co do tematu, to mówiomo, że samolot lądował bez wysuniętego podwozia. Czy to prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boeing787
Beniek I Mocny
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:55, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, popatrz na avherald. "An observer on the ground reported that the approach of the aircraft looked normal at first, about 5 seconds prior to impact the aircraft began to look low and then impacted the sea wall ahead of the runway.
On Jul 7th the NTSB reported in a press conference at San Francisco Airport, the crew was cleared for a visual approach to runway 28L, the crew acknowledged, flaps were set at 30 degrees, gear was down, Vapp was 137 knots, a normal approach commenced, no anomalies or concerns were raised within the cockpit, 7 seconds prior to impact a crew member called for speed, 4 seconds prior to impact the stick shaker activated, a call to go-around happened 1.5 seconds prior to impact, this data based on a first read out of the cockpit voice recorder. According to flight data recorder the throttles were at idle, the speed decayed below target of 137 knots, the thrust levers were advanced and the engines appeared to respond normally.
"Kolejny akapit, wcześniej nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boeing787 dnia Nie 22:58, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Runway
Kapitan
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:03, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, bo wielce znawcy w Polsat News czy TVN24 przekonywali, że lądował bez podwozia, gdyż urwane zostały silniki i urwał się kawałek skrzydła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|