1SnajpeR7
Business Class

Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:02, 18 Paź 2013 Temat postu: Lot NORDICAir 1893 (NA1893) |
|
|
Na początek, zanim podam przyczynę, przypomnę główne dane tego wypadku:
Data: 11 października 2013, godzina 17:01 czasu lokalnego
Trasa: Ateny -> Warszawa
Opis wypadku: Podczas lądowania na Okęciu, gdzie panowała nie najlepsza pogoda, Fokker 70 zjeżdża w lewo. Następnie wypada z pasa i, uszkodzony, sunie się na trawie. Szybko przyjeżdżają służby ratownicze. Oto oficjalne dane na temat osób na pokładzie:
Na pokładzie: 81 osób
Bez obrażeń: 54 osoby
Ranni: 27 osób
Zginęło: 0 osób
PRZYCZYNA WYPADKU:
Według członków Rady Bezpieczeństwa, zawinił system sterujący silnikami, który nie uruchomił prawego rewersu. Efekt: Lewy silnik hamował, a prawy ciągnął. Ta asymetria + boczny wiatr spowodowały schodzenie w lewo, a w konsekwencji opuszczenie pasa. Jednak NordicAir nie otrzymał żadnych informacji od producenta (bo ten najzwyczajniej też tego nie wiedział), że taka awaria jest w ogóle możliwa. Uznał więc, że to niemożliwe i dlatego nie sprawdzał tego systemu, który podczas przyziemienia uległ awarii.
WNIOSEK: Trzeba sprawdzać wszystko, nawet to, co jest "pozornie" bezawaryjne. Także system sterujący silnikami. RBTL uznaje, że to był zwykły wypadek i nikt nie wiedział o mankamencie. A ten, kto naprawdę nie wiedział - nie może zostać ukarany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1SnajpeR7 dnia Pią 19:40, 18 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|