|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Runway
Kapitan

Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:36, 16 Paź 2013 Temat postu: 16. października 2013 - PDAirways zbliża się do bankructwa |
|
|
Dobry wieczór Czytelnicy.
Dziś rano pisałem o powstaniu dwóch linii lotniczych. Niestety niedługo może upaść polski PDAirways.
Około godziny 16. rozpoczęła się w Krakowie konferencja prezesa PDAirways. Wszyscy byliśmy przekonani, że jak wcześniej przypuszczano, przewoźnik ogłosi rozwój siatki połączeń dalekodystansowych do Ameryki Północnej.
Skądże! Polskie linie, które teoretycznie przynosiły wielkie zyski, tak na prawdę co dzień robiły mały krok w kierunku bankructwa. Przewoźnik ogłosił na konferencji połączenia, które z dniem 18. października zostaną zlikwidowane. A jest ich blisko 30, na kilku innych ograniczono oferowanie:
-Kraków - Lublin-pozostaną rejsy poranne i wieczorne
-Kraków - Kijów
-Kraków - Praga
-Kraków - Sofia
-Kraków - Luksemburg
-Kraków - Sarajewo
-Kraków - Kowno
-Kraków - Mińsk
-Kraków - Ankara
-Kraków - Odessa
-Kraków - Dniepropietrowsk
-Kraków - Wołgograd
-Kraków - Donieck
-Kraków - Berma
-Kraków - Bergen
-Kraków - Kiszyniów
-Kraków - Tel Awiw-pozostanie poranny rejs
-Kraków - Reykjavik
-Lublin - Moskwa
-Lublin - Zurich
-Lublin - Bruksela
-Lublin - Manchester-pozostanie popołudniowy rejs
-Lublin - Ankara
-Lublin - Madryt
-Lublin - Kijów
-Lublin - Sofia
-Szczytno - Kijów
-Szczytno - Monachium-pozostaną dwa rejsy dziennie
-Szczytno - Wiedeń
-Szczytno - Southampton
-Szczytno - Sofia
-Szczytno - Helsinki
Jak można zauważyć, największym niewypałem były połączenia na wschód.
Prezes PDAirways tłumaczył w Krakowie, że kasowanie połączeń to wina pasażerów. Bo ci odwrócili się od linii po awarii i katastrofie Dreamlinera. Jednak jak się dowiedziałem, wszystkie wyżej wymienione połączenia, już od momentu ich utworzenia przynosiły przewoźnikowi ogromne straty. Najbardziej dochodowymi połączeniami tej linii są loty z Krakowa do Londynu, Tel Awiwu i Dubaju, a z Lublina i Szczytna do miast Wielkiej Brytanii. Na tych trasach LF sięgał 100%. Na tych niszczących przewoźnika, nawet 17%...
Jak zapowiedział prezes, osobom które kupiły już bilety na skasowane loty, zostaną zwrócone pieniądze. I te już powinny być na kontach bankowych klientów, ponieważ pieniędzy PDAirways zostało prawie tyle co nic.
Również wielkim problemem dla linii będzie za kilka dni ogromna ilość maszyn które... nie mają gdzie latać. Po skasowaniu tras, około połowa wszystkich samolotów PDAirways będzie sobie stać na lotniskach i świecić pustkami. Być może postara się sprzedać nielatające maszyny, albo zarząd przewoźnika otworzy kolejne kilkadziesiąt eksperymentalnych tras, które zamknie zaraz po ich inauguracji.
Przykład PDAirways pokazuje, jak z prężnie rozwijającej się linii można zrobić bankruta. I nie są temu winni pasażerowie, jak informował na konferencji prezes, a właśnie nieudolny zarząd przewoźnika.
Jeżeli zarząd będzie nadal siedział z założonymi rękami i znęcał się nad klientami, to wkrótce linia przestanie istnieć, ponieważ wysokie koszty utrzymania ogromnej floty znacząco przekroczą przychody z biletów.
Plotkuje się o tym, że któraś linia może kupić PDAirways, lecz jak na razie informacji tej nie potwierdził żaden przewoźnik. A wielka flota i rentowne połączenia wydają się być łakomym kąskiem. Ale czy któraś z linii pokusi się o kupno polskiego przewoźnika? Tego na razie nie wiadomo.
Jednak PDAirways ma dobrego konkurenta, który jest zainteresowany zakupem kilku maszyn, w tym jednego Airbusa A320. Prezes NordicAir twierdzi, że to powinno nieco zmniejszyć straty konkurenta, a jednocześnie przynieść NordicAir-owi zyski z nowych tras
Prezes NordicAir
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
1SnajpeR7
Business Class

Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:41, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jest aż tak źle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Runway
Kapitan

Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:43, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli przewoźnik nie pozbędzie się około połowy swojej floty, to koszty jej utrzymania będą wyższe od przychodów z biletów i firma zbankrutuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
1SnajpeR7
Business Class

Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:46, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Może bym kilka kupił (NordicAir)?
Na przykład trochę Airbusów A320 i A321
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Runway
Kapitan

Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:49, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
To bardzo proszę się zgłaszać do prezesa linii na PW bo ja tu tylko gazetkę prowadzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|